Handelsbetingelser

Gyldighed

Nedenstående almindelige forretningsbetingelser er til enhver tid gældende, med mindre andet skriftligt aftales mellem parterne. Betingelserne er gældende fra den 5. juli 2022.

Der forbeholdes ret til at foretage ændringer i listepriser og forretningsbetingelser uden videre.

Det er herfor kundens ansvar at holde sig opdateret med forretningsbetingelser. Er der skriftlig i f.eks. en kontrakt – aftalt en specifik kunde pris per time eller projekt – kan denne ikke ændres fra nogen af parterne uden videre.

Bemærk, at disse handelsbetingelser gælder for det konsulentarbejde der udarbejdes af ZRM ApS, herunder rådgivning., opsætning, udvikling og  tilpasning af software løsninger. Zohos software er dækket under Zohos “Terms of Service” som kan findes her

Priser og ydelser

Hvad faktureres: Som udgangspunkt faktureres alt tid brugt på kunden i intervaller á 1 timer. Vi er et konsulenthus og fakturere løbende alt tid der er logget på kunden. Kunden har ret til tre dages indsigelse mod ugens tidsforbrug fra tidspunktet hvor der sendes en forbrugs email ud. Såfremt der ikke er gjort indsigelser mod denne forbrugsmail er forbruget bindende.

Nye større kundeopgaver: Vi forbeholder os retten til nogle gange at bede om et depositum som forudbetaling for alle opgaver, før opgaven planlægges i vores kalender. Dette kan være gældende for såvel nye som tidligere kunder. Vi anvender som udgangspunkt 30/70 modellen, hvor 30% af opgavens sum betales inden opgaven igangsættes, og 70% betales når opgaven er færdigudarbejdet.

Afregning: Ydelser leveret af ZRM ApS afregnes (medmindre der er indgået anden aftale med kunden i en kontrakt) efter til de til enhver tid gældende satser og timepriser.

Gældende satser: Gældende satser og timepriser kan af eksisterende kunder rekvireres ved henvendelse til ZRM ApS. Hvor der er truffet aftale om fast pris, faktureres kunden for ekstraarbejde udført herudover i henhold til de gældende timepriser. Alle priser er, med mindre andet fremgår, ekskl. moms.

Prisjusteringer: ZRM ApS forbeholder sig ret til at revidere eller ændre aftalte priser med to måneders varsel til enhver kunde. Kunden har dog altid en aftalt timepris i kontrakter der er gældende et år fra kontraktens underskrifts dato – herefter sker der årligt prisjusteringer.

Årlige prisjusteringer: Alle priser angivet i kontrakter, justeres årligt med et tillæg af 7,5 % til den aftalte pris. Dog ikke hvis anden stigning er angivet i kontrakten.

Akut opgaver

Akutte opgaver, der skal løses øjeblikkeligt inklusive helligdage, søndage og weekender men også når der ikke på nuværende tidspunkt er aktivt planlagte opgaver på kunden – vil blive faktureret med tre gange, den på kunden gældende og aftalte timepris.

Opsigelse af aftale og fortrydelse

Såvel ZRM ApS som kunder kan opsige enhver aftale der er indgået med tre måneders varsel til den første i en måned. Opsigelse skal foretages skriftligt og skal kun være underskrevet af en af partner for at være gyldig. Dog skal den part, der opsiger samarbejdet, sikre sig, at den anden part modtager opsigelsen rettidigt på email.

Opsigelse af kontrakt fra begges parter side betyder, at der stoppes fakturerering. Alle udviklingstimer, der måtte have været forud for opsigelsen faktureres i antal dokumneterede timer på opsigelsesdatoen til kunden.

Kundens forpligtelser

Hvor kunden skal forsyne ZRM ApS med materiale – herunder kravspecifikation, software mv. til brug for ZRM ApS’s opfyldelse af den af kunden bestilte opgave, påhviler det kunden at overholde fastsatte deadlines. Kunden er forpligtiget til så vidt muligt, at levere en fyldestgørende kravspecifikation til ZRM ApS.

Det er kundens ansvar at sikre sig at ZRM ApS som leverandør har forstået opgaven. Der anbefales at der foretages et indledende møde med en udvikler – såfremt opgaven er større end 30-50 timer. Det forventes af kunden at ZRM, har en enkelt fast kontaktperson ved kunden.

ZRM ApS kan ikke drages til ansvar for forsinkelse, som må påskrives kundens forhold, herunder svartid på henvendelser.

Såfremt kundens forhold medfører, at ZRM ApS ikke kan færdiggøre den bestilte ydelse, har ZRM ApS krav på det fulde honorar hos kunden.

Med mindre andet er aftalt skriftligt med kunden, tilvejebringer kunden selv den nødvendige hardware og softwarelicenser. Alt materiale afleveres til ZRM ApS i en for ZRM ApS hensigtsmæssig elektronisk form.

Kunden er forpligtet til straks at meddele adresseændring til ZRM ApS.

Ansvarsbegrænsning

ZRM ApS er ikke ansvarlig for økonomiske tab påført kunden ved kundens anvendelse af ZRM ApS’s løsninger. Det gælder bl.a. kundens eventuelle tab forårsaget af afbrydelse, forstyrrelser, mangelfuld betjening, uoverensstemmelser mellem produktet og kundens hardware og øvrige software. ZRM ApS er ligeledes ikke ansvarlig for tab i forbindelse med uvedkommendes adgang til kundens datasystemer, herunder data på kundens eller tredjemands internetserver.

ZRM ApS er ikke ansvarlig for indholdet af informationer, som kunden modtager eller afgiver på internettet herunder data i den elektroniske postkasse (email) eller data liggende på abonnentens webhotel. Dette gælder tillige rigtigheden, lovligheden og lødigheden af informationer. ZRM ApS er ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser grundet nedbrud eller andre forhold.

I forbrugerforhold ifalder ZRM ApS ansvar efter dansk rets almindelige regler om produktansvar, dog således at ZRM ApS ikke ifalder ansvar for driftstab, tabt arbejdsfortjeneste eller andet indirekte tab. Uden for forbrugerforhold er ZRM ApS ikke ansvarlig for skade på fast ejendom, løsøre eller andre formuegoder. Det samme gælder for driftstab, tabt arbejdsfortjeneste eller andet indirekte tab.

ZRM ApS er ikke ansvarlig for force majeure-forhold.

Reklamation

Enhver form for reklamation skal rettes skriftlig, indenfor 10 dage, til denne adresse:

ZRM ApS
Rendsburggade 20
9000 Aalborg
info@zrm.dk
CVR: –

Få en gratis demo.

Udfyld formularen for at se, hvordan et setup hos ZRM kunne se ud i din organisation, så giver vi meget gerne en demo af en eller flere af vores services.

Vil du have en gratis demo?

Vi giver gerne en demo af en eller flere af vores services. Tryk på knappen nedenfor og book en demo i dag!

All inclusive pakke

Udfyld nedenstående felter for at høre mere om vores all inclusive pakke for din virksomhed. Vi svarer altid inden for 48 timer.

Opskaleringspakke

Udfyld nedenstående felter for at høre mere om vores opskaleringspakke for din virksomhed. Vi svarer altid inden for 48 timer.

Opstartspakke

Udfyld nedenstående felter for at høre mere om vores opstartspakke for din virksomhed. Vi svarer altid inden for 48 timer.

Supportpakke.

Udfyld nedenstående felter for at høre mere om vores supportmuligheder for din virksomhed. Vi kontakter dig hurtigst muligt.

Supportpakke.

Udfyld nedenstående felter for at høre mere om vores supportmuligheder for din virksomhed. Vi kontakter dig hurtigst muligt.

Supportpakke.

Udfyld nedenstående felter for at høre mere om vores supportmuligheder for din virksomhed. Vi kontakter dig hurtigst muligt.